Nadpis
Kategorie
datum

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

Nadpis
Kategorie

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

datum

Školy, ve kterých bude příští rok působit alespoň jeden začínající učitel a které měly zájem o profesní podporu při jeho zapojení do praxe, se mohly hlásit do pilotáže Modelu sytému podpory začínajících učitelů aktivity Začínající učitel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO). Dne 11. 4. 2019 bylo vybráno padesát škol, kterým bude zajištěna pomoc v procesu adaptace začínajícího učitele v prvním či druhém roce praxe. Spolupráce bude probíhat od června 2019 do června 2020.

Zapojené školy mimo jiné obdrží Model systému podpory začínajících učitelů s návrhem průběhu a činností adaptačního období, podrobný manuál pilotáže nebo přístup do online prostředí. Budou moct využívat podpory garanta pilotáže či odborného krajského metodika přímo ve škole nebo na krajském pracovišti NIDV.

„O zapojení do pilotáže byl mezi školami velký zájem, díky kterému došlo k navýšení počtu škol z původních 34 na 50. I přesto není bohužel možné poskytnout uvedenou formu podpory všem školám, které o ni projevily zájem,“ říká Mgr. Monika Brodská, týmová manažerka klíčové aktivity Začínající učitel projektu SYPO, a dodává: „Školám, které mají zájem o pomoc s adaptací začínajícího učitele, však nabídneme možnost vzdělávání určeného pro začínající učitele, uvádějící učitele a vedení škol.“ Vzdělávání bude probíhat od září 2019 a bude zaměřeno především na efektivní plánování, vedení a vyhodnocování adaptačního procesu. Více informací je k dispozici u odborných krajských metodiků na krajských pracovištích NIDV, u kterých je také možné se do vzdělávání přihlásit.

Nadpis
Kategorie

Školy, ve kterých bude příští rok působit alespoň jeden začínající učitel a které měly zájem o profesní podporu při jeho zapojení do praxe, se mohly hlásit do pilotáže Modelu sytému podpory začínajících učitelů aktivity Začínající učitel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO). Dne 11. 4. 2019 bylo vybráno padesát škol, kterým bude zajištěna pomoc v procesu adaptace začínajícího učitele v prvním či druhém roce praxe. Spolupráce bude probíhat od června 2019 do června 2020.

Zapojené školy mimo jiné obdrží Model systému podpory začínajících učitelů s návrhem průběhu a činností adaptačního období, podrobný manuál pilotáže nebo přístup do online prostředí. Budou moct využívat podpory garanta pilotáže či odborného krajského metodika přímo ve škole nebo na krajském pracovišti NIDV.

„O zapojení do pilotáže byl mezi školami velký zájem, díky kterému došlo k navýšení počtu škol z původních 34 na 50. I přesto není bohužel možné poskytnout uvedenou formu podpory všem školám, které o ni projevily zájem,“ říká Mgr. Monika Brodská, týmová manažerka klíčové aktivity Začínající učitel projektu SYPO, a dodává: „Školám, které mají zájem o pomoc s adaptací začínajícího učitele, však nabídneme možnost vzdělávání určeného pro začínající učitele, uvádějící učitele a vedení škol.“ Vzdělávání bude probíhat od září 2019 a bude zaměřeno především na efektivní plánování, vedení a vyhodnocování adaptačního procesu. Více informací je k dispozici u odborných krajských metodiků na krajských pracovištích NIDV, u kterých je také možné se do vzdělávání přihlásit.

datum

Školy, které mají zájem o metodickou podporu nebo informace týkající se využívání digitálních technologií ve výuce nebo při řízení školy, se mohou nově pomocí online formuláře obrátit na krajské ICT metodiky projektu SYPO. Formulář najdou na webových stránkách www.projektsypo.cz.

Podpora zacílená na implementaci digitálních technologií do vzdělávání a řízení školy má v projektu SYPO zvláštní postavení. Proto byla vytvořena síť krajských ICT metodiků, kteří působí v každém krajském městě na pracovištích NIDV a kteří budou zajišťovat podporu školním ICT metodikům i vedení škol.

„Krajští ICT metodici mají odpovídající vzdělání a zkušenosti z vlastní praxe na pozici ICT koordinátora nebo ICT metodika ve škole,“ říká Mgr. Jiří Slovák, týmový manažer klíčové aktivity Kabinety projektu SYPO, a dodává: „Proto mohou školám nabídnout kompetentní podporu v oblasti digitálního vzdělávání, zajistit jim odbornou pomoc například formou konzultací a aktivně šířit informace týkající se dané problematiky.“ Mezi další úkoly krajských ICT metodiků patří vyhledávání a doporučování vhodných programů dalšího vzdělávání IT koordinátorů škol, příprava doporučení pro využívání digitálních technologií ve výuce a při řízení školy nebo k využívání online zdrojů ve výuce a v oblasti bezpečného chování ve virtuálním prostoru. Krajští ICT metodici dále pomáhají školám koordinovat rozvoj digitálních technologií na škole a zajistit implementaci v souladu se státní Strategií digitálního vzdělávání. „Jedním z jejich důležitých úkolů bude šíření a sdílení dobrých příkladů praxe v oblasti využití digitálních technologií ve školách,“ shrnuje Josef Slovák.

Formulář zde http://projektsypo.cz/e-poradenstvi.html