Nadpis
Kategorie
datum

Dovolujeme si vás pozvat na jednání Odborného panelu A - Obsah vzdělávání budoucích učitelů a kvalita absolventů oborů učitelství poskytovaných fakultami připravující učitele.

Termín konání: 5. 6. 2019, 10:00 - 16:00
Místo konání: Národní institut pro další vzdělávání, Senovážné náměstí 25, 110 00 Praha 1, Konferenční centrum, budova C

Hlavní téma Odborného panelu: Standard vstupu do učitelské profese

Dílčí témata:
a) Profil absolventa fakulty
b) Profil začínajícího učitele
c) Profesní standard vstupu do učitelské profese

Hlavní cíl: Pojmenovat důležité aspekty profesního standardu učitele vstupujícího do praxe

Program:

10:00 - 13:00 1) Zahájení, úvod, organizační záležitosti
2) Profil absolventa fakulty - blok příspěvků pedagogických fakult a fakult připravujících učitele - moderovaná skupinová diskuze
3) Profil začínajícího učitele - blok příspěvků zástupců škol - moderovaná skupinová diskuze
13:45 - 16:00 4) Diskuzní kulaté stoly - Profesní standard vstupu do učitelské profese
5) Prezentace a shrnutí výstupů z kulatých stolů a Odborného panelu


Panel je neformální poradní autorita pro sekci Vzdělávání MŠMT a je podpůrným nástrojem změn v klíčových tématech vzdělávací politiky. Proto přijďte se podělit o Vaše názory a myšlenky na toto často diskutované téma. Všechny Vaše názory jsou slyšet.

Odborníci - panelisté připravující jednání Odborného panelu:
RNDr. Miroslav Randa, Ph. D. – garant Odborného panelu SYPO, děkan Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni, předseda Asociace děkanů pedagogických fakult ČR a SR
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. - prorektorka pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Praha
Mgr. Ing. Vít Beran - ředitel Základní školy Kunratice, Praha
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. - proděkan pro výzkum a akademické záležitosti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno
Mgr. Pavel Neumeister, Ph.D. - proděkan pro studijní záležitosti Pedagogické fakulty Univerzity Palackého Olomouc
prof. RNDr. Jan Picek, CSc. - děkan Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity Liberec
Mgr. et Bc. Jaroslav Střeštík - ředitel Základní školy Šeberov, Praha 
Mgr. Michal Vančura, Ph.D. - proděkan Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Cílem činnosti Odborného panelu je zajišťování konsenzuálního názoru na danou oblast. Akcentem činnosti je vytváření shody na tom, jaké aspekty přispívají ke kvalitě práce škol/učitelů s žáky. Předmětem projektu SYPO je ucelená a cílená podpora profesního rozvoje učitelů a ředitelů. Hlavním cílem je vytvoření, ověření a implementace systému modulární podpory, tedy systému, který by umožňoval a podporoval celoživotní zvyšování kvality práce učitelů a vedení škol. Navržený systém bude podporovat profesní rozvoj systematicky a kromě dalšího vzdělávání bude nabízet a integrovat i další formy profesního rozvoje. 

V případě zájmu, prosím potvrďte Vaši účast do 28.5.2019 na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Na setkání se těší realizační tým projektu SYPO.

Nadpis
Kategorie

Dovolujeme si vás pozvat na jednání Odborného panelu A - Obsah vzdělávání budoucích učitelů a kvalita absolventů oborů učitelství poskytovaných fakultami připravující učitele.

Termín konání: 5. 6. 2019, 10:00 - 16:00
Místo konání: Národní institut pro další vzdělávání, Senovážné náměstí 25, 110 00 Praha 1, Konferenční centrum, budova C

Hlavní téma Odborného panelu: Standard vstupu do učitelské profese

Dílčí témata:
a) Profil absolventa fakulty
b) Profil začínajícího učitele
c) Profesní standard vstupu do učitelské profese

Hlavní cíl: Pojmenovat důležité aspekty profesního standardu učitele vstupujícího do praxe

Program:

10:00 - 13:00 1) Zahájení, úvod, organizační záležitosti
2) Profil absolventa fakulty - blok příspěvků pedagogických fakult a fakult připravujících učitele - moderovaná skupinová diskuze
3) Profil začínajícího učitele - blok příspěvků zástupců škol - moderovaná skupinová diskuze
13:45 - 16:00 4) Diskuzní kulaté stoly - Profesní standard vstupu do učitelské profese
5) Prezentace a shrnutí výstupů z kulatých stolů a Odborného panelu


Panel je neformální poradní autorita pro sekci Vzdělávání MŠMT a je podpůrným nástrojem změn v klíčových tématech vzdělávací politiky. Proto přijďte se podělit o Vaše názory a myšlenky na toto často diskutované téma. Všechny Vaše názory jsou slyšet.

Odborníci - panelisté připravující jednání Odborného panelu:
RNDr. Miroslav Randa, Ph. D. – garant Odborného panelu SYPO, děkan Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni, předseda Asociace děkanů pedagogických fakult ČR a SR
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. - prorektorka pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Praha
Mgr. Ing. Vít Beran - ředitel Základní školy Kunratice, Praha
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. - proděkan pro výzkum a akademické záležitosti Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity Brno
Mgr. Pavel Neumeister, Ph.D. - proděkan pro studijní záležitosti Pedagogické fakulty Univerzity Palackého Olomouc
prof. RNDr. Jan Picek, CSc. - děkan Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity Liberec
Mgr. et Bc. Jaroslav Střeštík - ředitel Základní školy Šeberov, Praha 
Mgr. Michal Vančura, Ph.D. - proděkan Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

Cílem činnosti Odborného panelu je zajišťování konsenzuálního názoru na danou oblast. Akcentem činnosti je vytváření shody na tom, jaké aspekty přispívají ke kvalitě práce škol/učitelů s žáky. Předmětem projektu SYPO je ucelená a cílená podpora profesního rozvoje učitelů a ředitelů. Hlavním cílem je vytvoření, ověření a implementace systému modulární podpory, tedy systému, který by umožňoval a podporoval celoživotní zvyšování kvality práce učitelů a vedení škol. Navržený systém bude podporovat profesní rozvoj systematicky a kromě dalšího vzdělávání bude nabízet a integrovat i další formy profesního rozvoje. 

V případě zájmu, prosím potvrďte Vaši účast do 28.5.2019 na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Na setkání se těší realizační tým projektu SYPO.

datum

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

Nadpis
Kategorie

Dovolujeme si pozvat ředitele i zástupce ředitelů všech typů a velikostí škol na moderovanou diskuzi. Představíme způsob používání vytvořeného nástroje, který by měl vedení škol sloužit ke zmapování vybraných oblastí vlastního profesního rozvoje. 

Moderovaná diskuze se bude konat  6. června 2019, 13,00 – 15,00 v NIDV Praha, Senovážné náměstí 25. Lektory budou Mgr. Pavel Škramlík a Mgr. Petr Jíša

Přijďte nám říct, zda uvažujeme správným směrem. Podělte se s námi o vaše názory, zkušenosti a doporučení tak, aby naše činnost byla co nejefektivnější a co nejvíce využitelná v praxi.

Přihlásit se můžete zde https://www.nidv.cz/vzdelavaci-programy/4396-moderovane-diskuze?search=moderovan%C3%A9&filter_finished=0&filter_state[0]=12

datum

Školy, ve kterých bude příští rok působit alespoň jeden začínající učitel a které měly zájem o profesní podporu při jeho zapojení do praxe, se mohly hlásit do pilotáže Modelu sytému podpory začínajících učitelů aktivity Začínající učitel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO). Dne 11. 4. 2019 bylo vybráno padesát škol, kterým bude zajištěna pomoc v procesu adaptace začínajícího učitele v prvním či druhém roce praxe. Spolupráce bude probíhat od června 2019 do června 2020.

Zapojené školy mimo jiné obdrží Model systému podpory začínajících učitelů s návrhem průběhu a činností adaptačního období, podrobný manuál pilotáže nebo přístup do online prostředí. Budou moct využívat podpory garanta pilotáže či odborného krajského metodika přímo ve škole nebo na krajském pracovišti NIDV.

„O zapojení do pilotáže byl mezi školami velký zájem, díky kterému došlo k navýšení počtu škol z původních 34 na 50. I přesto není bohužel možné poskytnout uvedenou formu podpory všem školám, které o ni projevily zájem,“ říká Mgr. Monika Brodská, týmová manažerka klíčové aktivity Začínající učitel projektu SYPO, a dodává: „Školám, které mají zájem o pomoc s adaptací začínajícího učitele, však nabídneme možnost vzdělávání určeného pro začínající učitele, uvádějící učitele a vedení škol.“ Vzdělávání bude probíhat od září 2019 a bude zaměřeno především na efektivní plánování, vedení a vyhodnocování adaptačního procesu. Více informací je k dispozici u odborných krajských metodiků na krajských pracovištích NIDV, u kterých je také možné se do vzdělávání přihlásit.