Nadpis
Kategorie
datum

Odborný panel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který se koná 27. 2. 2020 na centrálním pracovišti Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) v Praze, bude pro velký zájem účastníků přenášen živě a později bude také zveřejněn jeho záznam. Panel se bude věnovat profesnímu portfoliu učitele jako kontinuálnímu osobnímu nástroji profesního růstu pedagoga.

Mezi cíle odborného panelu patří také ukázat portfolio jako nástroj formující profesní růst pedagoga, ukázat kontinuální význam portfolia a analyzovat ho z pohledu různých profesních fází. „Na setkání se v roli panelistů představí zástupci pedagogických fakult z univerzit v Plzni, Českých Budějovicích, Praze, Brně, Olomouci a Liberce a ředitelé základních škol,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Tento odborný panel je v pořadí pátým panelem, který v rámci projektu SYPO pořádáme, a tak velký zájem nás pochopitelně velmi těší. Věříme, že zvolené téma i příspěvky panelistů budou pro účastníky atraktivní a přínosné.“ 


Termín konání: 27. 2. 2020, 10:00 – 16:00

Místo konání: Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR), Senovážné náměstí 25, 110 00 Praha 1, Konferenční centrum

Program:

10:00-13:00

  • Zahájení, úvod, organizační záležitosti
  • Blok příspěvků klíčových aktérů, moderovaná skupinová diskuze:
    • Portfolio žáka školy
    • Portfolio studenta pedagogické fakulty
    • Portfolio začínajícího učitele
    • Profesní portfolio učitele - plán profesního rozvoje 
    • Proč "NE" portfoliu učitele

13:45 - 16:00

  • Diskuzní kulaté stoly
  • Prezentace a shrnutí výstupů z kulatých stolů a Odborného panelu

Pozvánku najdete zde

Nadpis
Kategorie

Odborný panel projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO), který se koná 27. 2. 2020 na centrálním pracovišti Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR) v Praze, bude pro velký zájem účastníků přenášen živě a později bude také zveřejněn jeho záznam. Panel se bude věnovat profesnímu portfoliu učitele jako kontinuálnímu osobnímu nástroji profesního růstu pedagoga.

Mezi cíle odborného panelu patří také ukázat portfolio jako nástroj formující profesní růst pedagoga, ukázat kontinuální význam portfolia a analyzovat ho z pohledu různých profesních fází. „Na setkání se v roli panelistů představí zástupci pedagogických fakult z univerzit v Plzni, Českých Budějovicích, Praze, Brně, Olomouci a Liberce a ředitelé základních škol,“ říká Mgr. Jiří Nekola, hlavní projektový manažer SYPO, a dodává: „Tento odborný panel je v pořadí pátým panelem, který v rámci projektu SYPO pořádáme, a tak velký zájem nás pochopitelně velmi těší. Věříme, že zvolené téma i příspěvky panelistů budou pro účastníky atraktivní a přínosné.“ 


Termín konání: 27. 2. 2020, 10:00 – 16:00

Místo konání: Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR), Senovážné náměstí 25, 110 00 Praha 1, Konferenční centrum

Program:

10:00-13:00

  • Zahájení, úvod, organizační záležitosti
  • Blok příspěvků klíčových aktérů, moderovaná skupinová diskuze:
    • Portfolio žáka školy
    • Portfolio studenta pedagogické fakulty
    • Portfolio začínajícího učitele
    • Profesní portfolio učitele - plán profesního rozvoje 
    • Proč "NE" portfoliu učitele

13:45 - 16:00

  • Diskuzní kulaté stoly
  • Prezentace a shrnutí výstupů z kulatých stolů a Odborného panelu

Pozvánku najdete zde

datum

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů hledá do nově vznikajících národních kabinetů zástupce z řad učitelů a ředitelů. Po matematice, českém jazyku a ICT začnou fungovat metodické kabinety Předškolního vzdělávání, Prvostupňového vzdělávání a Přírodovědného vzdělávání. Metodické kabinety jsou vytvořeny v rámci projektu SYPO, který je realizovaný Národním pedagogickým institutem České republiky a spolufinancovaný EU.

Hlavním cílem národních kabinetů je vytvořit prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogů. „Pro učitele jsou nově vznikající národní kabinety jedinečnou příležitostí, jak se podílet na rozvoji předmětových didaktik a náplni výuky,“ říká Mgr. Josef Slovák, manažer projektu SYPO, a dodává: „Učitelé a ředitelé zapojení do již fungujících národních i krajských kabinetů například v současné začínající spolupracovat na aktualizaci RVP pro příslušné předměty.“

V národních kabinetech spolupracují zástupci klíčových institucí, které se věnují vzdělávání jako např. MŠMT, ČŠI nebo NPI ČR, a zástupci z řad pedagogické veřejnosti, tedy učitelé a ředitelé příslušných aprobací.

Výběrová řízení jsou vyhlášena v termínu od 27. ledna do 29. února 2020.

Více informací najdete na www.projektsypo.cz.

O metodických kabinetech:

Metodické kabinety projektu SYPO jsou otevřenou profesní sítí zaměřenou na systematický a koordinovaný rozvoj odborných znalostí a dovedností pedagogických pracovníků se zaměřením na předmětové didaktiky na národní, krajské a oblastní úrovni. Cílem metodických kabinetů je vytvářet prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků, prostor pro sdílení a setkávání, včetně systematického a koordinovaného rozvoje předmětových didaktik.

Metodické kabinety vychází z jednotlivých oblastí rámcových vzdělávacích programů. Celkem bude realizováno dvanáct metodických kabinetů. V průběhu prvních dvou let je pilotováno šest metodických kabinetů ve dvou vlnách. V první vlně se jedná o tři metodické kabinety Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace, Informatika a ICT, v druhé vlně kabinety Předškolní vzdělávání, Prvostupňové vzděláváni a víceoborový kabinet Přírodovědné vzdělávání. Pilotáž ověří, zda je navrhovaný koncept metodických kabinetů pro praxi přínosný, a zda přináší požadované efekty.

V projektu bude vedle věcných oblastí a přínosu jednotlivých forem podpory profesního rozvoje ověřena i finanční náročnost udržování této sítě a efektivita jednotlivých forem profesní podpory. 

O projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO): 

Projekt SYPO nabízí profesní podporu pedagogickým pracovníkům – učitelům a ředitelům škol v České republice – možnost rozvoje v každé fázi jejich kariéry: od začínajících po zkušené, s ohledem na jejich potřeby. Zaměřuje se na komplexní podporu odborného růstu s důrazem na kvalitu, a to za pomoci těchto nástrojů:  

  • metodické kabinety na národní, krajské a oblastní úrovni; 
  • komplexní a systematická podpora digitálního rozvoje škol, 
  • Stálá konference ředitelů (kabinet vedení); 
  • podpora začínajících učitelů; 
  • transformace systému DVPP. 

Projekt byl zahájen 1. 1. 2018 a je realizován za podpory Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR). Na spolufinancování projektu SYPO se podílí MŠMT a EU. Projekt SYPO je pětiletý, ukončen bude k  31. 10. 2022.  

O Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR): 

Národní pedagogický institut České republiky, příspěvková organizace přímo řízená MŠMT, je zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. NPI ČR je školským vzdělávacím, metodickým, výzkumným, odborným a poradenským zařízením pro řešení otázek předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání, základního uměleckého, jazykového, neformálního, zájmového a dalšího vzdělávání. Poskytuje vybraná studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů (kromě didaktického studia cizích jazyků). Je pověřen funkcí revizního pracoviště a vedením a zveřejňováním Národní soustavy kvalifikací.

Hlavními cíli činnosti NPI ČR jsou zajistit systematický přenos vzdělávacích inovací z centrální koncepční úrovně do školské praxe v regionech. Podstatným prvkem nové organizace jsou regionální centra podpory pedagogů (krajská pracoviště NPI ČR), která poskytují metodickou podporu školám a pedagogům, cílené další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) hlavně ve státních prioritách, podporu strategického řízení ve školách a územích nebo podporu vedoucích pracovníků ve školství a dalších skupin pedagogických pracovníků (např. začínajících a uvádějících učitelů atd.).

NPI ČR vznikl k 1. 1. 2020 sloučení Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV). 

Nadpis
Kategorie

Projekt Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů hledá do nově vznikajících národních kabinetů zástupce z řad učitelů a ředitelů. Po matematice, českém jazyku a ICT začnou fungovat metodické kabinety Předškolního vzdělávání, Prvostupňového vzdělávání a Přírodovědného vzdělávání. Metodické kabinety jsou vytvořeny v rámci projektu SYPO, který je realizovaný Národním pedagogickým institutem České republiky a spolufinancovaný EU.

Hlavním cílem národních kabinetů je vytvořit prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogů. „Pro učitele jsou nově vznikající národní kabinety jedinečnou příležitostí, jak se podílet na rozvoji předmětových didaktik a náplni výuky,“ říká Mgr. Josef Slovák, manažer projektu SYPO, a dodává: „Učitelé a ředitelé zapojení do již fungujících národních i krajských kabinetů například v současné začínající spolupracovat na aktualizaci RVP pro příslušné předměty.“

V národních kabinetech spolupracují zástupci klíčových institucí, které se věnují vzdělávání jako např. MŠMT, ČŠI nebo NPI ČR, a zástupci z řad pedagogické veřejnosti, tedy učitelé a ředitelé příslušných aprobací.

Výběrová řízení jsou vyhlášena v termínu od 27. ledna do 29. února 2020.

Více informací najdete na www.projektsypo.cz.

O metodických kabinetech:

Metodické kabinety projektu SYPO jsou otevřenou profesní sítí zaměřenou na systematický a koordinovaný rozvoj odborných znalostí a dovedností pedagogických pracovníků se zaměřením na předmětové didaktiky na národní, krajské a oblastní úrovni. Cílem metodických kabinetů je vytvářet prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků, prostor pro sdílení a setkávání, včetně systematického a koordinovaného rozvoje předmětových didaktik.

Metodické kabinety vychází z jednotlivých oblastí rámcových vzdělávacích programů. Celkem bude realizováno dvanáct metodických kabinetů. V průběhu prvních dvou let je pilotováno šest metodických kabinetů ve dvou vlnách. V první vlně se jedná o tři metodické kabinety Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace, Informatika a ICT, v druhé vlně kabinety Předškolní vzdělávání, Prvostupňové vzděláváni a víceoborový kabinet Přírodovědné vzdělávání. Pilotáž ověří, zda je navrhovaný koncept metodických kabinetů pro praxi přínosný, a zda přináší požadované efekty.

V projektu bude vedle věcných oblastí a přínosu jednotlivých forem podpory profesního rozvoje ověřena i finanční náročnost udržování této sítě a efektivita jednotlivých forem profesní podpory. 

O projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO): 

Projekt SYPO nabízí profesní podporu pedagogickým pracovníkům – učitelům a ředitelům škol v České republice – možnost rozvoje v každé fázi jejich kariéry: od začínajících po zkušené, s ohledem na jejich potřeby. Zaměřuje se na komplexní podporu odborného růstu s důrazem na kvalitu, a to za pomoci těchto nástrojů:  

  • metodické kabinety na národní, krajské a oblastní úrovni; 
  • komplexní a systematická podpora digitálního rozvoje škol, 
  • Stálá konference ředitelů (kabinet vedení); 
  • podpora začínajících učitelů; 
  • transformace systému DVPP. 

Projekt byl zahájen 1. 1. 2018 a je realizován za podpory Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR). Na spolufinancování projektu SYPO se podílí MŠMT a EU. Projekt SYPO je pětiletý, ukončen bude k  31. 10. 2022.  

O Národním pedagogickém institutu České republiky (NPI ČR): 

Národní pedagogický institut České republiky, příspěvková organizace přímo řízená MŠMT, je zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. NPI ČR je školským vzdělávacím, metodickým, výzkumným, odborným a poradenským zařízením pro řešení otázek předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání, základního uměleckého, jazykového, neformálního, zájmového a dalšího vzdělávání. Poskytuje vybraná studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů (kromě didaktického studia cizích jazyků). Je pověřen funkcí revizního pracoviště a vedením a zveřejňováním Národní soustavy kvalifikací.

Hlavními cíli činnosti NPI ČR jsou zajistit systematický přenos vzdělávacích inovací z centrální koncepční úrovně do školské praxe v regionech. Podstatným prvkem nové organizace jsou regionální centra podpory pedagogů (krajská pracoviště NPI ČR), která poskytují metodickou podporu školám a pedagogům, cílené další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) hlavně ve státních prioritách, podporu strategického řízení ve školách a územích nebo podporu vedoucích pracovníků ve školství a dalších skupin pedagogických pracovníků (např. začínajících a uvádějících učitelů atd.).

NPI ČR vznikl k 1. 1. 2020 sloučení Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) a Národního institutu pro další vzdělávání (NIDV). 

datum

Tématem dvoudenní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Začínající učitel II budou aspekty a problémy přípravy budoucích učitelů a adaptačního procesu z pohledu českého a zahraničního školství. Konferenční část, která proběhne 3. prosince 2019, doplní o den později šest praktických workshopů, které proběhnou v rámci projektu SYPO. Na obě části je možné přihlásit se zde.

„Na konferenci vystoupí zástupci MŠMT, NIDV, projektu SYPO a pedagogové z českých univerzit. Doplní je odborníci na danou problematiku z Německa, Nizozemska, Norska, Polska a Portugalska,“ říká Mgr. et Mgr. Helena Plitzová, ředitelka NIDV, a dodává: „Tlumočení konference i workshopů je pochopitelně zajištěno.“ Konference proběhne 3. a 4. prosinec 2019 v Praze.

Více informací a možnost přihlášení najdete zde.